دسته‌بندی نشده

تاریخچه دستگاه اسپرسو

دستگاه های اسپرسو ساز یکی از محبوب ترین قهوه ساز ها در بین طرفداران و دوستداران قهوه می باشد . اسپرسوساز ها در انواع مختلف برقی ، روگازی یا موکاپات ها ، اسپرسوساز های صنعتی (Coffee machine ) که مناسب استفاده برای کافی شاپ هاست می باشند .

همین طور اسپرسوساز ها در انواع مختلفی همچون کپسولی مانند دستگاه های نسپرسو و یا دولچه گوستوو یا اسپرسو ساز های مسافرتی مختلف همچون هندپرسو ، مینی پرسو و …که امروزه تبدیل به معروف ترین و محبوب ترین اسپرسوساز ها شده است ، می باشند و هر کجا و هرمکانی که باشید می توانید قهوه ای تازه و عالی تهیه کنید .

دستگاه اسپرسو وسیله ای است که آب نزدیک به دمای جوش و تحت فشار را از قهوه گرایند شده و تمپ شده می گذراند و قهوه ای غلیظ تهیه می کند که به آن اسپرسو می گویند .

آنجلو موریوندو در شهر تورین در شمال ایتالیا اولین دستگاه اسپرسو را در سال 1884 اختراع و در یک نمایشگاه عمومی به نمایش گذاشت .

پس از آن در سال فردی به نام لوییجی بزرا با افززودن بخش هایی چون پرت ا فیلتر به دستگاه و هم چنین بهبود بخشیدن عملکرد موتور دستگاه، تحولی در صنعت اسپرسوساز ها به وجود آورد. او کار خود را به عنوان نوآوری در ماشین آلات برای تهیه و سرو فوری نوشیدنی قهوه به ثبت رسانید .

آنجلو موریندو دستگاه را برای اولین بار اختراع کرد اما زمانی که روی آن تغییراتی ایجاد کرد.

دستگاه اسپرسو نزدیک به شکل کنونی خود شد .

در سال ۱۹۰۵ ؛ حق ثبت اختراع ماشین اسپرسوساز توسط آقای پاوونی (Desiderio Pavoni) ؛ بنیان گذار و موسس شرکت “LA PAVONI ” از بزرا خریداری شد و از یک کارگاه کوچک در شهر میلان ، آغاز به تولید دستگاه های اسپرسوساز در ابعاد تجاری نمود .

پس از آن دستگاه های اسپرسو ساز طراحی و تولید شد که اکثر آنها در پورتافیلتر و سرگروپ مشترک بودند . برخی از دستگاه ها ، یک نازل بخار برای بخاردادن و کف ساختن و فوم دار کردن شیر برای کاپوچینو و کافه لاته داشتند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *